Nenuostabu, kad šiais sunkmečio laikais daugelis vairuotojų nesutinka mokėti už naujas padangas. Viena iš išeičių, bent jau kai kuriems vairuotojams, yra apskritai nepirkti visiškai naujų padangų, o naudotas padangas, kurias jau naudojo kas nors kitas. Jos vadinamos iš dalies dėvėtomis padangomis.
Kaip išsirinkti naudotas padangas?
Pirmiausia naudotos padangos turi būti geros būklės, t. y. neturi būti išsipūtusių šoninių sienelių ir didelių įpjovimų protektoriuje, taip pat neturi būti matomas joks struktūrinis karkasas ar kordai. Be to, jų protektorius turi būti ne mažesnis kaip 2 mm per visą plotį ir perimetrą. Nors šios taisyklės labai paprastos, žinoma, kad daugelis pirkėjų, kurie nėra padangų specialistai dažnai neatkreipia į tai dėmesio. Jei ketinate pirkti naudotų padangų komplektą, patikrinkite perkamas padangas, ir atminkite, kad šių minimalių reikalavimų neatitinkančios padangos gali tapti labai rimtos avarijos priežastimi.
Norite įsigyti padangas, bet nežinote kokių išmatavimų pirkti, kad tiktų jūsų automobiliui? Skaitykite mūsų straipsnį Tinkamos padangos pagal automobilį.
Naudotų padangų privalumai
Jei perkate naudotą automobilį ir iš karto nepakeičiate padangų naujomis, iš tikrųjų perkate iš dalies naudotas padangas. Daugelis iš mūsų prisipažins, kad yra taip darę, neturėdami jokio supratimo, iš kur tos padangos atkeliavo ir kokia jų istorija.
Kai kurios iš dalies nudėvėtos padangos gabenamos iš Vokietijos, kur minimalus leistinas protektoriaus gylis yra 3 mm. Lietuvoje mažiausias leistininas padangos protektoriaus gylis vasara yra 1,6 mm, todėl iš Vokietijos įvežta dalinai nudėvėta padanga dar turės daug protektoriaus ir galbūt dar nuvažiuos keletą tūkstančių kilometrų.
Žinoma, didelis naudotų padangų privalumas yra tas, kad jos kainuoja mažiau nei visiškai naujos padangos. Be to, pirkdami naudotų padangų komplektą galite sau leisti įsigyti aukštesnės kokybės padangas, kurias gamina garsus prekės ženklas, o ne pigias padangas iš gamintojo, apie kurį niekada negirdėjote.
Dėvėtų padangų trūkumai
Saugumas. Tai labai paprasta. Jei kas nors išmontavo padangų komplektą iš savo automobilio, jis tai padarė, nes mano, kad padangos nebėra saugios. Jei tos padangos nėra pakankamai geros kitam vairuotojui, ar jos tikrai pakankamai geros jums?
Padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei visiškai naujų padangų, todėl padangos, kurių protektoriaus gylis yra mažesnis nei naujų padangų, turi mažesnį sukibimą su kelio danga, ypač ant šlapios dangos. Tai reiškia, kad jūsų automobilio sukibimas su kelio danga bus prastesnis, o dar svarbiau – mažesnis sukibimas posūkiuose ir stabdant.
„TyreSafe“ atliktas tyrimas parodė, kad net 98 proc. Didžiojoje Britanijoje parduodamų naudotų padangų neatitiko taisyklių, o 34 proc. padangų galėjo būti laikomos pavojingomis. Tačiau net ir taisyklių reikalavimus atitinkanti padanga gali slėpti nemalonią paslaptį, o visiškai nauja padanga – ne.
Be to, naudotos padangos nėra tokios pat ilgaamžės kaip naujos. Jas teks keisti kur kas dažniau, todėl sutaupytos lėšos bus mažesnės, nei gali pasirodyti iš pradžių. Naujos padangos protektoriaus sluoksnis gali būti net 8 mm, o naudotos – tik ketvirtadalis. Todėl ji bus tinkama nuvažiuoti daug trumpesniam atstumui ir netrukus ją reikės pakeisti.
Dėvėtų padangų alternatyvos
Ankščiau populiarus sprendimas buvo pertvarkytos padangos arba restauruotos padangos. Restauruotas padangas galima naudoti jei jos atitinka griežtus reikalavimus, ir jei jos pagamintos kruopščiai, jų saugumas nebūtinai turi būti mažesnis nei naujų padangų. Restauruojant padangą nuo naudotos padangos nuimamas protektorius ir šoninė sienelė (padangos konstrukcija turi būti geros būklės) ir karkasas padengiamas nauja guma. Tačiau, kadangi pigios padangos iš Tolimųjų Rytų tapo vis labiau paplitusios, restauruotos padangos tapo mažiau populiarios.
Ar turėčiau pirkti dalinai nudėvėtas padangas?
Jei galėtume garantuoti, kad iš dalies dėvėtos padangos yra visiškai saugios ir atitinka teisės aktų reikalavimus, nebūtų pagrindo jų saugotis. Tačiau, kaip rodo „TyreSafe“ duomenys, tokių garantijų nėra.
Tiesa yra tokia: jei yra viena automobilio techninės priežiūros sritis, kurioje nereikėtų taupyti lėšų, tai būtų vienintelė automobilio dalis, kuri iš tikrųjų liečiasi su keliu – padangos.
„Pirelli UK“ tyrimų ir plėtros direktorius Paulas Heatonas yra labai tvirtai įsitikinęs dėl naudotų padangų. \”Prieš parduodant visas dėvėtas padangas būtina nuodugniai patikrinti jų vidų ir išorę, tačiau iš tikrųjų pernelyg daug padangų iš viso nebūna patikrintos\”, – sako jis. \”Daugelis padangų parduodamos su struktūriniais pažeidimais, kurie turėtų reikšti, kad padanga atiduodama į metalo laužą. Geriausia būtų tiesiog vengti dėvėtų padangų.\”